As questões de ética no design de videojogos

Têm surgido nos últimos tempos algumas “conversas” acerca das questões éticas no desenvolvimento de videojogos, mais especificamente relacionadas com as questões de privacidade dos jogadores, mudanças no negócio por conta desses limites à privacidade, o que pedir e o que fazer com o “data” que surge do videojogo e como transformar isto tudo em algo que deve ser tido em conta durante o processo de desenvolvimento de um videojogo.

algumas referências para futura consulta:
The Videogame Ethics Reader (Revised First Edition) por Jos P Zagal – LINK
“The Ethical Design Handbook”: How To Leave Dark Patterns Behind, por por Trine Falbe, Martin Frederiksen e Kim Andersen – LINK
Infrastructures of abstraction: how computer science education produces anti-political subjects, por James Malazita – LINK

e co-relacionado a diversidade onde “diverse teams are more creative and productive”,
Why Diverse Teams Are Smarter por Heidi Grant – LINK
Why Diverse Teams Are More Creative por Tendayi Viki – LINK
Are Culturally Diverse Teams the More Creative Ones? por Daniel H. Scheible – LINK
Why Diversity is the Mother of Creativity por Jeffrey Baumgartner – LINK
Diversity and Work Group Performance por Stanford GSB Staff – LINK
Why diverse teams make better business decisions por Andrea Hak – LINK
How Diverse Teams Produce Better Outcomes por Sian Beilock – LINK

 

 

0 thoughts on “As questões de ética no design de videojogos”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.